solekan mata kucing

PERHATIKAN solekan mata selebriti Hollywood seperti Angelina Jolie, Kate Moss atau Amy Winehouse ketika ini. Kelihatan seperti berada di zaman Firaun dan fesyen itu digelar solekan mata kucing.


  1. Sapukan seluruh kelopak mata dengan pembayang mata neutral.
  2. Sapukan warna coklat pada bahagian bawah tulang kening bagi menyerlahkan bentuk kelopak mata.
  3. Lukis garisan sederhana tebal pada bahagian atas kelopak mata menggunakan pensil mata dari gerakan dari dalam membawa ke hujung mata. Pada bahagian hujung mata, lorek sedikit lekukan ke atas membentuk seperti segi tiga pada hujungnya.
  4. Kemaskan lorekan dan tambah garisan menggunakan warna yang sama pada bahagian bawah mata. Pastikan palitan pensil mata pada bahagian atas dan bawah bersambung di penghujungnya bagi memastikan ia kelihatan kemas.
  5. Akhiri dengan sapuan maskara jika ingin mata bundar anda kelihatan lebih galak.




Cuba lukis garisan pada mata berulang kali bagi memastikan anda benar-benar mahir mengawal pensil mata. Latihan yang dibuat juga membolehkan hasil lorekan mata kucing kelihatan kemas. Pilihan warna bergantung pada anda sama ada biru gelap, coklat atau hitam. Atau jika anda inginkan kesan tampak dramatik sesuai dengan majlis yang ingin dihadiri, boleh gunakan pensil warna metalik yang ditawarkan dalam pelbagai pilihan warna memukau.

0 Response to "solekan mata kucing"

Post a Comment

beautiful peoples